Informatsiooni lapse tasandus- ja sobitusrühma panemise kohta ning järjekorda lisamise kohta, anname telefoni teel- 6521641 või lasteaias Sütiste tee 8 direktori vastuvõtu ajal.
Tasandusrühma või sobitusrühma panemiseks esitab lapsevanem samuti taotluse ning nõustamiskomisjoni otsuse lasteaia direktorile
Tallinna lapsevanematel tuleb erivajadustega laste nõustamisküsimustes (tasandus-ja sobitusrühma suunamisotsuse saamiseks) pöörduda Innove Rajaleidja Tallinna keskuse koolivälise nõustamismeeskonna poole.
Tasandusrühm on mõeldud 3- 7aastastele lastele, kelle kõne ei ole eakohaselt arenenud ja sellest tulenevalt esineb õpiraskusi.
TASANDUSRÜHMAS:
on meeldiv väike lastekollektiiv: rühmas on kuni 12 last;
õppetöö toimub vastavalt Tallinna Lasteaed Vesiroos õppekavale, lähtub lapse diagnoosist/eripärast; igale lapsele on koostatud individuaalne arenduskava;
lapsed võtavad osa kogu lasteaia ühisüritustest (peod, matkad, reisid, spordivõistlused);
lapsega tegeleb meeskond: - logopeed - rühmas eriharidusega õpetajad - muusikaõpetaja - liikumisõpetaja jt.
lapsed valmistatakse ette tavakooli minekuks;
kõneravi toimub logopeedi juhendamisel nii individuaal- kui rühmategevustes; • toimub pidev lastevanemate nõustamine;
lapsevanemad saavad oma lapse jaoks logopeedilt koju harjutusmaterjale;
vajadusel konsulteeritakse erinevate spetsialistega: psühhiaater, psühholoog, neuroloog, LOR-arstid jt.
TASANDUSRÜHMAS KÄIVAD LAPSED, kelle intellekt on normi piires, kuid esineb:
huule- või suulaelõhe (rinolaalia);
kõnetakistusi, häälikute või silpide kordusi, venitusi (kogelus);
kellel ei ole arenenud sõnavara; ei oska moodustada lauseid ja jutustada (kõnetu);
kõne on arusaamatu: esineb hääldamise ja/või sõna silbistruktuuri puudeid, kõne on agrammatiline;
lapse kõnes puudub üks või mitu häälikut, esineb häälikute vale hääldus, nende segistamine/asendamine (R, S,V, K, J, L,Õ jne).
Sobitusrühma töö põhimõtted:
sobitusrühma kuuluvad diagnoositud erivajadusega lapsed koos teiste lastega;
erivajadusega laps võetakse sobitusrühma vastu nõustamiskomisjoni soovitusel;
vanem informeerib avalduses lasteaia koha saamiseks lapse terviseseisundist tulenevatest eritingimustest;
vanem esitab lapse lasteaeda tulles lasteaeaiale lapse rehabilitatsiooniplaani (kui see on hetkel lapsele koostatud) vm dokumendi, mis aitab kaasa lapse arengu toetamisele ning turvalise kasvukeskkonna loomisele;
sobitusrühma töö eesmärk on luua võimalikult arendav ja turvaline keskkond erivajadusega lapsele;
sobitusrühmas tagatakse vajalik eriabi metoodiliste ja korralduslike meetmetega, spetsiifilise õppe- ja kasvatustööga ning abivahendite kasutamisega. Erivajadusega lastele koostatakse individuaalne arengukava;
sobitusrühma õppekava, päevakava ja tegevuskava on samasugune nagu tavarühmades;
sobitusrühma õpetaja on läbinud eripedagoogilise täiendkoolituse;
sobitusrühmaga teeb tihedalt koostööd logopeed ning eripedagoog.